Rouyn-Noranda Airport (YUY) znajduje się w regionie Abitibi-Témiscamingue w francuskojęzycznej prowincji Quebec, Kanada. Obsługuje ono miasto Rouyn-Noranda i stanowi bramę do północnych zasobów. W rzeczywistości jest to jedno z najbardziej północnych lotnisk na świecie - z niego startują samoloty, aby dotrzeć do Bieguna Północnego!
Co tydzień lotnisko działa jako węzeł regionalny i baza operacyjna dla wielu przedsiębiorstw publicznych i prywatnych zaangażowanych w działalność górniczą / hutniczą i rozwój zasobów naturalnych. Większość pasażerów to osoby podróżujące w interesach, które spędzają kilka dni/tygodni poza lotniskiem w odległych miejscach, na zmianę dwa razy w tygodniu lub dwa razy w miesiącu, w sumie ponad 100.000 rocznie.
Na krótko przed tym, jak pandemia zastoju dotarła do Kanady, zarząd lotniska chciał zainwestować w ulepszenie swoich obiektów: budowę nowego food court'u, nowego oznakowania terenu oraz renowację parkingu. W tym czasie, ten ostatni został ułożony jako prosta działka 2-wejściowa, 2-wyjściowa, oferująca 655 miejsc dla pracowników i podróżnych - zarówno tranzytowych jak i sezonowych. Plan zakładał zainstalowanie nowego sprzętu HUB i zarządzanie nim poprzez oprogramowanie Janus Management Software (JMS) firmy HUB. Po zainstalowaniu, szkolenie personelu lotniska w zakresie kontroli dostępu do pojazdów, monitorowania obłożenia w czasie oraz tworzenia dokładnych raportów stało się okazją do wydobywania danych.
Gdy zagrożenie dla zdrowia publicznego wzrosło do rangi problemu globalnego, na lotnisku Rouyn-Noranda pojawiło się również zapotrzebowanie na znacznie bardziej rygorystyczne środki bezpieczeństwa, które należy natychmiast rozwiązać we wszystkich punktach dostępu do lotniska. Spowodowało to szybkie i skuteczne dostosowanie pierwotnego projektu parkingu do jeszcze bardziej bezdotykowego i w pełni cyfrowego systemu. Nowy plan opierał się w dużej mierze na integracji technologii LPR z systemem JMS oraz na wykorzystaniu oprogramowania do zarządzania mobilnego/stołowego.
Wszystkie kamery, dostarczane przez Survision, odczytują płyty przednie i tylne pojazdów na pasach parkingowych, osiągając dokładność ponad 95%. Dane o tablicach rejestracyjnych są natychmiast wprowadzane do oprogramowania zarządzającego i gwarantują bezproblemowy wyjazd wszystkich pojazdów, których tablice zgadzają się z danymi zapisanymi w rejestrach JMS w momencie pierwszego wjazdu tego samego pojazdu na parking.
Zalety LPR w zakresie szybkości i precyzji nie są może nowością w branży parkingowej, ale rozwinięta technologia urządzeń Survision udowodniła, że w tej konkretnej instalacji rozwiązuje problem wymiany biletów. LPR nie tylko zmniejsza ryzyko oszustw na pasach ruchu (pojazdy przejeżdżające blisko za poprzednimi), ale również zapobiega złośliwej możliwości wymiany biletów.
Zastosowanie kamer Survision do rozpoznawania tablic rejestracyjnych (LPR) pozwoliło HUBowi na skuteczną zmianę pasa ruchu przy niewielkim nakładzie pracy, dzięki czemu dostęp do pasów jest bardziej płynny i bezpieczny.
Personel lotniska korzystający z JMS jako aplikacji mobilnej, szybko dostosował się do przenośnej wersji oprogramowania zarządzającego - i w pełni go wykorzystuje: stan urządzeń, strumieniowa transmisja wideo z kamer parkingowych oraz dane o zajętości są pod stałą kontrolą.
Cyfrowa transformacja lotniska wkrótce zrobi kolejny krok dzięki aplikacji HUB JPass.
W najbliższej przyszłości zostanie on udostępniony podróżnym i pracownikom lotniska, dzięki czemu ich doświadczenia związane z parkowaniem będą cyfrowe i bezstresowe. Będą oni mogli z wyprzedzeniem zarezerwować swoje miejsce parkingowe, uzyskać dostęp do parkingu bez zbędnego kontaktu z przyciskami i sprzętem oraz płacić za korzystanie ze swojego smartfona. Kolejne bezdotykowe rozwiązanie, które od samego początku usprawni podróżowanie pasażerów!