Płatność mobilna oferuje każdemu kierowcy możliwość uiszczenia opłaty parkingowej kartą kredytową lub za pośrednictwem operatora sieci komórkowej za pomocą telefonu komórkowego, aplikacji mobilnej lub komputera, zamiast fizycznej obecności i płaceniu gotówką / kartą kredytową w punkcie poboru opłat lub w kasie automatycznej.
Dzięki mnogości opcji płatności mobilnych, z płatnego parkingu przez telefon komórkowy korzystają już miliony ludzi na całym świecie.
Z rozwiązań w zakresie płatności mobilnych na parkingu można korzystać na wiele sposobów.
Można to zrobić za pomocą aplikacji, takich jak HUB's JPass. Pozwala on na wstępną rezerwację, znalezienie, wejście, zapłacenie i wyjście z wyznaczonego obiektu parkingowego za pomocą smartfona.
Alternatywnie, kierowcy mogą zarezerwować swoje miejsce parkingowe i zapłacić za nie na własnej stronie internetowej obiektu lub za pomocą własnej aplikacji mobilnej.
Dla operatorów parkingów jest to łatwe do walidacji i zarządzania tymi płatnościami za pomocą rozwiązań takich jak JMS - Janus Management Solution, który pozwala na integrację z usługami firm trzecich.
Rozwiązania w zakresie płatności mobilnych niosą ze sobą wiele korzyści zarówno dla operatorów parkingowych, jak i dla kierowców.
Po pierwsze, jest to rozwiązanie bezstresowe: po zarejestrowaniu się kierowcy mogą aktywować transakcję parkingową tylko jednym dotknięciem, korzystając z karty kredytowej w pliku w aplikacji. Mobilne rozwiązania płatnicze zapewniają szybkie i sprawne wdrożenie z wcześniejszymi rozwiązaniami przyjętymi przez obiekt parkingowy. Dodatkowo, obniżają one również koszty operacyjne.
Ponadto, rozwiązania w zakresie płatności mobilnych zwiększają wygodę. Ponieważ klienci mogą płacić bezpośrednio przy wyjściu z obiektu za pomocą smartfona, jest to idealne rozwiązanie dla miejsc, w których ruch jest wysoki, a kolejki mogą się szybko tworzyć.
Niektóre rozwiązania w zakresie płatności mobilnych pozwalają również na łatwą integrację i dostosowanie do potrzeb klienta: sklepy mogą wyświetlać specjalne rabaty i bony w aplikacji służącej do płatności, która może skutecznie stać się dodatkowym narzędziem sprzedaży. Operatorzy parkingów mają podobne możliwości i mogą korzystać z aplikacji w celu rozszerzenia swojego zasięgu oraz zwiększenia bazy klientów poprzez programy lojalnościowe.