Ze wszystkich parkingów automatycznych, wiele z nich jest codziennie obsługiwanych przez tych samych użytkowników. Pomyśl o miejskich garażach i parkingach, gdzie mieszkańcy parkują wieczorem, a następnego ranka wyjeżdżają do pracy, by wrócić wieczorem. A co z centrami biznesowymi, gdzie pracownicy parkują codziennie od 9:00 do 17:00?
Najprostszym rozwiązaniem dla takich obiektów jest parking abonamentowy.
Po pierwsze, klienci decydują się na wykupienie dostępu na pewien okres czasu (np. tydzień, miesiąc, rok) przy pomocy karty dostępowej bliskiego i/lub dalekiego zasięgu i/lub LPR. Przy wjeździe i wyjeździe z parkingu kierowca korzysta z jednego z powyższych nośników identyfikacyjnych: nie jest wymagany bilet wstępu. W razie potrzeby istnieje możliwość przedłużenia umowy w kasach automatycznych, ręcznych lub za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
Parking abonamentowy to doskonała opcja dla osób, które często wjeżdżają na ten sam parking: wjeżdżają i wyjeżdżają z niego tak często, jak chcą, przy zachowaniu stałej opłaty miesięcznej. Dzięki temu nie będą oni tracić czasu na opłacenie biletu w automatach kasowych ani na szukanie miejsca parkingu gdzie są wolne miejsca parkingowe.
Parking abonamentowy również nie jest pozbawiony korzyści dla obiektów parkingowych, gdyż opiera się na umowie. Klienci mogą wjeżdżać i wyjeżdżać z parkingu tak często, jak chcą, po stałej cenie miesięcznej. Najbardziej zaawansowani operatorzy parkingowi są w stanie zaoferować szeroką gamę biletów: przedpłacone, za każde wykorzystanie, w zależności od czasu, aby zaspokoić potrzeby wszystkich kategorii stałych klientów.
Ponadto wygasłe karty są automatycznie blokowane, a system rejestruje wszystkie transakcje wjazdowe i wyjazdowe, zapewniając bezpieczeństwo i kontrolę nad parkingiem. Wreszcie, nie trzeba dodatkowego czasu na opłacenie biletu w kasach automatycznych ani męczyć się z szukaniem parkingu z wolnym miejscem parkingowym.