Terminal One, nowy parking na otwartym powietrzu na stacji Reggio Emilia AV Mediopadana, został otwarty 7 kwietnia. Stacja jest zarządzana przez Ferrovie Emilia Romagna i już z daleka można ją rozpoznać po okazałej konstrukcji w kształcie żagla, zaprojektowanej przez światowej sławy architekta Santiago Calatrava.
Tysiące osób dojeżdżających do pracy linią szybkiej kolei Mediolan-Bolonia oraz podróżnych wybierają stację jako punkt początkowy lub końcowy swojej podróży, co powoduje ciągły przepływ pojazdów w pobliżu obiektu.
Terminal One to inteligentne rozwiązanie w zakresie zarządzania parkingiem, będące wynikiem inwestycji prywatnej firmy Terminal One: składa się z nowego parkingu na 1300 miejsc, który zwiększy całkowitą liczbę miejsc parkingowych do ponad 2400, z systemem kontroli dostępu, monitoringiem wideo i odpowiednim oświetleniem publicznym.
Podróżni mają do dyspozycji trzy strefy parkingowe: P4 (Business), P5 (Smart), P6 (Club). Obowiązują w nich różne stawki, w zależności od odległości od wejścia na stację i oferowanych usług. Wszystkie strefy są przystosowane do ładowania elektrycznego każdego pojazdu, w oczekiwaniu na rosnący ruch pojazdów hybrydowych i elektrycznych.
Dostęp do Terminala 1 jest intuicyjny i szybki dzięki znakom informacyjnym na modułach zmiennej treści Agla, które informują kierowców o najbliższych dostępnych pasach ruchu. System Jupiter na tym obiekcie obejmuje stanowiska ze zintegrowanym wideodomofonem VOIP, technologią rozpoznawania tablic rejestracyjnych dzięki kamerom Selea LPR oraz dostępem Telepass, a także 2 automatyczne stanowiska płatnicze przystosowane do płatności cyfrowych, zbliżeniowych NFC, Apple Pay i Google Pay. Pasy wyjazdowe są wyposażone w standardowe urządzenia peryferyjne, które akceptują płatności kartami debetowymi i kredytowymi za pomocą pinpada, aby zapewnić użytkownikom jeszcze większy wybór i elastyczność. Spośród 10 pasów ruchu, 2 są przeznaczone również dla motocykli, dzięki dodatkowej pętli, która wykrywa za pomocą czujnika przewodzącego przejazd motocykla lub skutera, aby automatycznie zastosować inną stawkę niż w przypadku samochodów osobowych i dostawczych.
Ci, którzy podróżują pociągiem dużych prędkości, mają równie wysokie oczekiwania co do wydajności usług i ich jakości: z myślą o pasażerach technologicznych, którzy są zawsze podłączeni, Terminal One pracuje nad rozwiązaniem w postaci aplikacji mobilnej, która oferuje rezerwację miejsc w samochodach, usługi valet na dłuższych postojach oraz możliwość zarządzania karnetami i abonamentami. O jej rozwoju opowiemy Wam w przyszłości!
Transakcje za pomocą aplikacji mobilnej i dynamiczne ustalanie cen za parkowanie, a także monitorowanie stanu urządzeń i zajętości stanowisk są pod pełną kontrolą dzięki oprogramowaniu zarządzającemu JMS, które integruje dane ze wszystkich urządzeń podłączonych do systemu Jupiter i zwraca pracownikom Terminal One obraz operacji parkingowych w czasie rzeczywistym - przez cały czas, także w chmurze!
To naprawdę imponujący projekt zespołu HUB Italy: gratulujemy świetnej roboty!