Simone Sandri jest szefem działu badań i rozwoju oraz kierownikiem ds. rozwoju platform oprogramowania i współpracuje z 85-osobowym międzynarodowym zespołem z siedzibą w Bolonii (Włochy), Spreitenbach (Szwajcaria) Warrendale (USA) i Ruse (Bułgaria). Jest to "dzika banda Nerdów", jak niektórzy mogą powiedzieć, którzy są głównie inżynierami oprogramowania, ale także wspierają inżynierów.
Z Simone dyskutowaliśmy o przyszłych trendach w branży parkingowej, rozwiązaniach bezdotykowych i aplikacji mobilnej HUB, JPass.
Jak to było pracować zdalnie z zespołem badawczo-rozwojowym?
Praca zdalna nie była dla nas tak różna: jesteśmy do niej przyzwyczajeni z powodu różnych lokalizacji i stref czasowych członków naszego zespołu. Od razu byliśmy sprawni, prawdopodobnie najszybszy zespół, który zaadoptował pracę zdalną!
Używaliśmy już narzędzi cyfrowych, takich jak WebEx i Jira, które wykorzystujemy do śledzenia zadań i projektów. Nie była to nagła zmiana, ponieważ pierwszym zespołem, który zdecydował się na pracę zdalną były Włochy, potem niektóre z nich w Stanach Zjednoczonych, zanim wymagały tego samorządy lokalne, a w końcu Szwajcaria i Bułgaria.
Jakie są główne przyszłe trendy w świecie parkowania?
Jestem pewny, że pojawi się ogromne przyspieszenie rozwiązań bez biletowych LPR. Tablica rejestracyjna jako identyfikacja użytkownika jest już od lat podstawą w branży, ale to, czego użytkownicy wymagają w dzisiejszych czasach, to dodatkowe sposoby, jeszcze bardziej zaawansowane rozwiązania, tak aby nie musieli nawet otwierać szyby w samochodzie, aby dostać się na parking. Mówię o swobodnym przepływie, cyfrowych biletach i technologii mobilnej. Przyszłość parkowania ma być tak bezdotykowa, jak to tylko możliwe.
Jak HUB może być na bieżąco z wymaganiami operatorów i użytkowników?
Mamy już produkty, które spełniają te wymagania, więc możemy szybko zaproponować rozwiązania, których potrzebują. Jeśli chodzi o rozwój oprogramowania, zespół od lat stosuje zwinne procesy i pozwala nam to na dostosowanie się do zmieniających się wymagań rynku. Jesteśmy łatwo przystosowywalni do zmian, a nowe wdrożenia możemy przeprowadzić w ciągu zaledwie kilku tygodni.
Przyszłość jest cyfrowa. W jaki sposób JPass jest odpowiednią opcją dla użytkowników i operatorów szukających bezdotykowych doświadczeń parkingowych?
Jest to bardzo proste: JPass pozwala na wstępną rezerwację, rezerwowanie dostępu, płacenie i opuszczanie miejsca parkingowego nawet bez dotykania ekranów urządzeń peryferyjnych, ani ich przycisków. Jak? Poprzez Bluetooth, który jest dostępny w każdym nowoczesnym smartfonie, oraz poprzez cyfrowe bilety. JPass można również dostosować do własnych potrzeb: aby mieć go w firmie, wystarczy zaledwie kilka dni roboczych.
Zabawny fakt, mamy dwie osoby w HUB, o tym samym imieniu i nazwisku – Simone Sandri. Jesteście HUBbersami od dłuższego czasu i macie przezwiska związane z waszą pierwotną rolą: czy możecie nam powiedzieć więcej?
Jestem Simone Sandri FP, co oznacza "FAAC Parking", czyli pierwsza nazwa organizacji, gdy zaczęła pochodzić od firmy macierzystej Grupy FAAC. Inną Simone jest SI, co oznacza "Sistemi Informativi" lub "Informative Systems" w języku angielskim. Siedzimy tylko jedno piętro od siebie w centrali, ale ta nazwa pokrywa się już od prawie 15 lat - i od tego czasu niezliczone rozmowy telefoniczne są przekierowywane z jednego do drugiego!