Porto Antico Marina, Genoa

Read more
+


download PDF
+


problem statement

Kompleks Marina Porto Antico jest strategicznie zlokalizowany w sąsiedztwie historycznego centrum Genui i dobrze połączony z głównymi arteriami ruchu drogowego i autostradowego. Obszar ten obejmuje 3 budynki plus 2 parkingi, jeden prywatny i jeden publiczny, łącznie około 600 miejsc oraz ponad 10 000 metrów
kwadratowych placów wzdłuż promenady dla mieszkańców i turystów przemieszczających się z Akwarium i Starego Portu do Muzeum Morskiego i terminalu wycieczkowego.
Dwie główne grupy użytkowników parkingu Calata Salumi to w rzeczywistości przypadkowi goście (lub turyści) i mieszkańcy (lub żeglarze z miejscem do cumowania). W 2023 r. właściciel mariny postanowił zmodernizować obiekt, wprowadzając bardziej kompaktowy i niezawodny system, aby lepiej służyć dwóm kategoriom użytkowników, integrując ich tryby dostępu z cyfrową platformą zarządzania.

background

Miasto Genua, ze swoją chwalebną przeszłością jako Republika Morska, wyróżnia się jako jedno z najpopularniejszych miejsc turystycznych w północnych Włoszech dzięki idealnym warunkom pogodowym przez cały rok i nowoczesnej ofercie kulturalnej.
Marina Marina Porto Antico znajduje się w samym sercu portu w Genui i obejmuje 270 miejsc do cumowania. Bliskość stacji metra i przystanków transportu publicznego sprawia, że miejsca postojowe są idealną bazą wypadową dla każdego, kto chce zwiedzić miasto łodzią, i odwrotnie: osoby odwiedzające port z centrum miasta mogą zaparkować w miejscach o wysokim obrocie w obiekcie Calata Salumi, z możliwością uzyskania zniżki dzięki umowom z ponad 100 hotelami i pensjonatami w mieście.

client requirements

  • Pomoc techniczna na czas
  • Regulowany i zautomatyzowany dostęp do usług parkingowych przed wprowadzeniem do obrot
  • Dedykowany dostęp dla autoryzowanych pojazdów i abonentów
  • Pomoc dla kierowców za pośrednictwem interkomu w godzinach pracy personelu
  • Płatności zbliżeniowe za pomocą karty kredytowej i NFC
  • Zaawansowane monitorowanie wydajności obiektu i możliwości raportowania dzięki JMS
  • Zniżki i vouchery dla uczestniczących hoteli dzięki rozwiązaniu J4M Merchant
  • Integracja kamer bezpieczeństwa z JMS
  • Wchodząca i wychodząca technologia odczytu tablic rejestracyjnych LPR

results

HUB Italia zidentyfikowała najbardziej odpowiednią konfigurację do zarządzania ruchem turystycznym i rezydentów dla obiektu Calata Salumi: modułowe rozwiązanie Jupiter integrujące zarówno wjazdowy, jak i wyjazdowy odczyt tablic rejestracyjnych LPR oraz dedykowaną kontrolę dostępu dla abonentów z niezawodnym i kompaktowym systemem transponderów UHF. System składa się z dwóch pasów wjazdowych i jednego wyjazdowego oraz trzech obszarów w kształcie litery L, rozmieszczonych na dwóch piętrach, z których jeden zapewnia ładowanie pojazdów elektrycznych. 225 miejsc parkingowych jest podzielonych na duży obszar krótkiego postoju dla odwiedzających i dwa obszary abonenckie, dla właścicieli łodzi zacumowanych w marinie i dla mieszkańców.
Dwa pasy wjazdowe są wyraźnie oddzielone, aby kierować ruch do dedykowanych obszarów. Oba są wyposażone w kompaktową stację Jupiter, barierę magnetyczną i kamerę Selea LPR, która odczytuje przychodzące tablice rejestracyjne i komunikuje się z cyfrowym systemem zarządzania JMS. Dla odwiedzających (okazjonalnych użytkowników) proces jest prosty i szybki: pobierasz bilet przy wjeździe i płacisz za parking w bankomacie APS, który akceptuje gotówkę i zbliżeniowe płatności cyfrowe.
Na wyświetlaczu dotykowym kasjera wystarczy wpisać numer rejestracyjny, sprawdzić godzinę wjazdu i zdjęcie zrobione przez kamerę LPR przy wejściu: w ten sposób opłata jest dokładnie obliczana i nie ma już ryzyka zapłacenia pełnej opłaty w przypadku zgubienia biletu.
Dla posiadaczy biletów okresowych (mieszkańców i żeglarzy) proces jest równie prosty: pas wjazdowy jest oznaczony tablicą informacyjną, a dostęp przez szlaban jest natychmiastowy dzięki odczytowi transpondera UHF zamontowanego w pojeździe.
Jednak kamera LPR rejestruje tablicę rejestracyjną wjazdu jako dodatkowy środek bezpieczeństwa, a oba nośniki dostępu są przekazywane do oprogramowania JMS. Po wejściu do środka autoryzowany pojazd dociera do zagnieżdżonego obszaru abonenckiego i uzyskuje dostęp za pomocą tej samej anteny transpondera. Przy wyjeździe to zawsze transponder rozpoznaje pojazd i otwiera bramę.
Dzięki integracji technologii LPR i systemu anten UHF z platformą zarządzania JMS, personel zakładu jest w stanie monitorować wydajność i stan zajętości wszystkich obszarów, w razie potrzeby szybko interweniować oraz uzyskiwać spersonalizowane i aktualne raporty. Obiekt jest teraz w stanie poradzić sobie zarówno ze stałym przepływem, jak i szczytowym natężeniem ruchu, utrzymując optymalną wydajność operacyjną i zapewniając użytkownikom najwyższy poziom usług.

download PDF
+