Albert Dock to zabytkowy kompleks nadbrzeżny położony w Liverpoolu i jedno z najpopularniejszych miejsc turystycznych w mieście. Słynie z bogatego dziedzictwa morskiego, oszałamiającej architektury i tętniącej życiem sceny kulturalnej.
Zgodnie z celem, jakim jest poprawa doświadczeń odwiedzających od samego początku – tj. dostęp pojazdu – firma HUB Parking Technology z powodzeniem zaproponowała innowacyjne rozwiązanie, które ma zastąpić poprzedni system płatności pieszej stosowany w obiekcie. Po dokładnej ocenie HUB przedstawił przyszłościowe podejście, obejmujące rozwiązanie hybrydowe, które integruje technologię rozpoznawania tablic rejestracyjnych.
Albert Dock znajduje się po wschodniej stronie centralnej dzielnicy biznesowej miasta i jest historycznie ważnym obszarem chronionym z największą grupą zabytkowych budynków pierwszego stopnia w Wielkiej Brytanii. Zbudowany w latach 1841-1846, dziś został przekształcony w tętniące życiem miejsce kulturalne i rekreacyjne.
Przy rocznym napływie ponad 6 milionów odwiedzających i rosnącej popularności Albert Dock stale pracuje z maksymalną przepustowością, co wymaga wdrożenia szybkiego i wydajnego systemu zarządzania parkingami, aby pomieścić rosnącą liczbę pojazdów.
Catering przede wszystkim dla jednodniowych wycieczkowiczów, zapewnienie łatwości użytkowania było sprawą najwyższej wagi.
HUB UK wdrożył najlepszą technologię inteligentnego parkowania poprzez system hybrydowy, który umożliwia wiele sposobów wchodzenia i wychodzenia z obiektu oraz różne procesy płatności. Klienci mają możliwość uzyskania biletu i dokonania płatności kartą w kasie automatycznej. Alternatywnie mogą skorzystać z systemu LPR (rozpoznawanie tablic rejestracyjnych) i uregulować płatność na stacji wyjściowej. Ponadto parking wyposażony jest w stacje do ładowania pojazdów elektrycznych.
Klient wjeżdża na pas wjazdowy na parking i przechodzi przez pętlę detekcji „obecności” pojazdu. Ekran stacji wjazdowej zaświeci się i pokaże ich numer rejestracyjny, stacja zarejestruje godzinę i datę wjazdu oraz numer rejestracyjny pojazdu z kamery LPR, a ramię szlabanu automatycznie podniesie się, aby umożliwić wjazd na parking. Jeśli kamera LPR nie odczyta tablicy rejestracyjnej, automat wyświetli przycisk do wciśnięcia biletu. Pojazd przejedzie przez drugą pętlę wykrywania pojazdów, która automatycznie opuści szlaban po bezpiecznym wjechaniu na parking. Dane dotyczące parkowania w czasie rzeczywistym są dostępne dla pracowników parkingu Albert Dock.
Godnym uwagi ulepszeniem optymalizacji obiektu jest włączenie smukłej wyspy mieszczącej stacje wyjściowe i wejściowe. Ten innowacyjny element wystroju nie tylko dodaje nowoczesności parkingowi, ale także ułatwia kierowcom wygodny dojazd. Usprawniona konfiguracja wyspy umożliwia płynniejszy przepływ ruchu, zmniejszając korki i optymalizując ogólne wrażenia z parkowania.
Płatność w kasie automatycznej – Klient zeskanuje swój bilet w skanerze bankomatu, a opłata zostanie automatycznie wyświetlona na ekranie wyświetlacza. Można to następnie opłacić kartą debetową/kredytową w bezdotykowym terminalu płatniczym Chip & PIN. Po dokonaniu płatności można poprosić o rachunek.
Wyjazd z parkingu – Stacja wyjazdowa będzie wyposażona w bezdotykowy terminal CHIP&PIN umożliwiający dokonanie płatności przy wyjeździe, klient wjedzie na pas wyjazdowy i przejdzie przez pętlę detekcji „obecności” pojazdu, co uruchomi stację wyjazdową . Kamera LPR odczyta numer rejestracyjny pojazdu, a opłata automatycznie wyświetli się na ekranie wyświetlacza. Klient będzie musiał „przyłożyć” swoją kartę debetową/kredytową do czytnika kart, a stacja Exit Lane wyświetli opłatę na ekranie, klient dokona płatności kartą za pośrednictwem czytnika kart zbliżeniowych, a po zakończeniu płatności, bariera automatycznie się podniesie, aby umożliwić wyjazd, a gdy pojazd przejedzie przez drugą pętlę, bariera automatycznie opuści się po bezpiecznym przejechaniu pojazdu.
Sukces rozwiązania kontroli dostępu do parkingu wdrożonego na pierwszych dwóch parkingach utorował drogę do jego rozszerzenia na trzeci parking. Po pozytywnych wynikach podjęto decyzję o wprowadzeniu rozwiązania w nowej lokalizacji.
Dzięki wdrożeniu nowej technologii zautomatyzowanego parkowania parking przeszedł znaczną rewitalizację, dostosowując się do nowoczesnych standardów wydajności i estetyki: świetny przykład tego, jak innowacyjne rozwiązania mogą przekształcić tradycyjne procesy i przyczynić się do sukcesu kultowych miejsc, takich jak Albert Dock.
Sean Morrison, kierownik nieruchomości Royal Albert Dock Liverpool, oświadcza: „ Zapewnianie naszym klientom wyjątkowej obsługi ma wysoki priorytet. Dzięki bezproblemowemu wdrożeniu nowego systemu parkingowego nasi użytkownicy mogą teraz cieszyć się przyjaznym i bezproblemowym parkowaniem, co odzwierciedla nasze dążenie do doskonałości”