Firma Merlin Entertainments zainstalowała podstawowy system parkingowy w 2009 roku w kilku swoich parkach rozrywki w Wielkiej Brytanii.
Dziesięć lat później ogłosili przetarg na unowocześnienie metody działania za pomocą bardziej zintegrowanego i zaawansowanego technologicznie rozwiązania wykorzystującego LPR.
Tablica z nazwiskiem (lub tablica rejestracyjna, jak w LPR) służy jako wirtualny bilet i zapewnia swobodny dostęp, zapobiegając kradzieżom samochodów lub podmianie biletów. Ponieważ bilet i tablica rejestracyjna muszą się zgadzać przy wjeździe i wyjeździe, ściganie oszustw jest prawie niemożliwe.
Merlin potrzebował systemu bezbiletowego LPR, który integrowałby się z istniejącym systemem biletowym parku, dostarczonym przez Accesso. Wymagania systemu były takie, aby ułatwić wjazd i wyjazd posiadaczom wcześniej zarezerwowanych biletów, sprzedaż biletów w kioskach parkingowych Accesso na miejscu oraz codzienne parkowanie dla osób korzystających z parkingu i płacących przy wyjeździe. Płatność na miejscu miała być dokonywana za pośrednictwem istniejącego dostawcy usług płatniczych Adyen.
W 2020 roku firma HUB Parking Technology ogłosiła zawarcie globalnej umowy ramowej z Merlin Entertainments.
Merlin Entertainments jest globalnym liderem w dziedzinie rozrywki rodzinnej opartej na lokalizacji. Jako jeden z największych na świecie operatorów atrakcji, tworzy i dostarcza niezapomniane, wciągające doświadczenia marki dla milionów gości.
Ich parki działają na całym świecie i obejmują Alton Towers, Thorpe Park, Chessington World of Adventures i Legoland New York Resort. Ruch pojazdów w tych parkach zmienia się w zależności od dnia tygodnia i miesiąca w roku, a największy jest w okresie wakacji szkolnych.
Na co dzień trzeba zarządzać różnymi typami użytkowników: użytkownikami sezonowymi, posiadaczami karnetów i posiadaczami wcześniej zarezerwowanych biletów. Uzyskanie pełnego obrazu parkingu dzięki dokładnym analizom i raportom staje się fundamentalne: jasny wgląd w użytkowników zapewnia płynne i wydajne działanie.
Parking może pozostawić długotrwałe wrażenie na gościach odwiedzających jakikolwiek kurort, jest początkiem i końcem doświadczenia gościa. Firma Merlin Entertainments miała bardzo jasną wizję tego, w jaki sposób chce wykorzystać technologię, aby poprawić ogólne wrażenia gości we wszystkich swoich parkach i lokalizacjach.
Inwestycja w nową technologię parkingową zaowocowałaby bezproblemowym, wydajnym i bezwysiłkowym doświadczeniem podczas wizyty. Projekt modernizacji parkingów rozpoczął się w drugiej połowie 2019 roku, kiedy rozpoczęły się rozmowy integracyjne między HUB UK i Merlin, wspierane przez HUB HQ w Bolonii we Włoszech.
Rozwój był wymagany po obu stronach, aby osiągnąć wymaganą integrację z Accesso/Merlin, która została w całości ukończona na czas, gotowa na zaplanowane otwarcie parku w marcu 2020 roku.
Stopień otwartości architektury platformy HUB okazał się kluczowy dla postępu integracji: system bezbiletowy ANPR szybko komunikuje się z istniejącym systemem biletowym parku (Accesso), ułatwiając w ten sposób wejście i wyjście posiadaczom wcześniej zarezerwowanych biletów.
Na miejscu, plac wyjazdowy został przeprojektowany i wyremontowany, aby włączyć dodatkowy pas wyjazdowy dla głównego parkingu i stworzyć nowy pas wyjazdowy dla strefy drop off.
HUB zbudował te pasy i współpracował z wykonawcami Merlin, aby ukończyć instalację, która była gotowa na otwarcie w marcu - jednak z powodu COVID-19 zostało ono przełożone na 4 lipca 2020 roku.
Przed otwarciem 4 lipca HUB UK przeprowadził dwa tygodnie intensywnych testów przed otwarciem parku, które były w pełni wspierane przez zespół inżynierów HUB.
Projekt zdobył nagrodę UK Sceptre Award dla najlepszego parkingu w roku 2021.