Północny region Mozeli, w pobliżu granicy między Francją a Luksemburgiem, jest miejscem o dużym natężeniu ruchu podróżujących w interesach w obu kierunkach. Zarówno pojazdy prywatne, jak i transport publiczny są odpowiedzialne za zatłoczenie tej strategicznej trasy, co spowodowało obawy związane z jakością życia w regionie, bezpieczeństwem i łatwością podróżowania pracowników przygranicznych, a także stanem infrastruktury w czasie. Aby odciążyć ruch na francuskiej części A31 w kierunku "Luksemburg", na terenie kina Kinépolis w Thionville, w pobliżu stacji linii autobusowych 300 i 301, zorganizowano tymczasowy parking typu "park-and-ride". Sytuacja stała się krytyczna: 468 miejsc parkingowych okazało się niewystarczające, podobnie jak dodanie 150 zatok. Ponieważ miejsce było w pełni zarezerwowane już o 6:40 rano (40 minut wcześniej niż zwykle), użytkownicy znaleźli się w wielkim kłopocie. Aby pomieścić wszystkie pojazdy, konieczne stało się zastosowanie wydajnego i większego rozwiązania.
W regionie zdławionym przez transport drogowy, potrzeba dodatkowej infrastruktury i inteligentniejszej integracji z transportem publicznym stała się oczywista.
Idealna lokalizacja dla nowego parkingu została określona w 2019 roku: będzie on położony na dwóch tarasach, oddzielonych od siebie nasypami, aby uwzględnić naturalne ukształtowanie terenu. W celu zapewnienia obsługi wszystkich pojazdów (samochodów, motocykli i rowerów) przy jednoczesnym zapewnieniu najwyższego bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom, dojazd do parkingu i do parkingu rowerowego byłby bardzo wyraźnie oznaczony za pomocą znaków i dedykowanych dróg dojazdowych.
Cały obiekt musiałby również posiadać przyjazną dla użytkownika technologię umożliwiającą zarządzanie abonamentem na lokalną kartę transportową Simplicités. Połączenie JMS, integracji i technologii LPR sprawia, że Parking-Relais w Thionville jest rozwiązaniem prawdziwie intermodalnym.
Pierwszym krokiem do odciążenia tej strategicznej trasy był wybór najdogodniejszej lokalizacji dla nowego parkingu Park & Ride (lub parking-relais, P+R).
Natychmiast po tym, lokalna administracja określiła idealnych partnerów technologicznych dla dostępu pojazdów i zarządzania parkingiem. HUB France nawiązał współpracę z LinkView, aby zaoferować gotowe rozwiązanie obejmujące zdalne zarządzanie obiektem poprzez centralę LinkView, które obejmowałoby wydajną technologię identyfikatorów do wpuszczania i wypuszczania pojazdów, solidny sprzęt odporny na wszelkie warunki środowiskowe oraz najnowocześniejszy system zarządzania dostępem zarówno dla pojazdów, jak i rowerów.
Systemy HUB Jupiter odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu łatwego i bezproblemowego dostępu do obu tarasów parkingowych. Jest to zaleta, którą chciałby znaleźć każdy kierowca na ziemi, ale jest ona jeszcze bardziej istotna w przypadku jest jeszcze bardziej odczuwalna w miejscu transportu intermodalnego: nawigacja do właściwego pasa ruchu, strefy parkowania, obszaru zagnieżdżonego, a w końcu do wolnej przestrzeni musi być tak prosta i szybka, jak to tylko możliwe.
Mniej jazdy samochodem w poszukiwaniu miejsca parkingowego ma również pozytywny wpływ na ślad ekologiczny miejsca. Podobnie, użytkownicy rowerów korzystają z bezpiecznej, wydzielonej specjalnie dla nich drogi dostępu do własnego miejsca parkingowego, wyposażonego w czytnik dostępu, który odblokowuje wjazd poprzez podwójne rozpoznanie: koło roweru jest wkładane do specjalnego uchwytu, a karta transportowa jest odczytywana przez kompaktowe urządzenie czytające, znajdujące się na wysokości oczu.
Za pomocą tej samej karty abonamentowej użytkownicy rowerów mogą uzyskać dostęp do zamkniętego parkingu dla swoich przejazdów, a kierowcy mogą zaparkować swój samochód na jednym z tarasów - dla obu kategorii, bezpłatnie.
Tę bezproblemową podróż użytkownika uzupełnia możliwość zarządzania odnawianiem abonamentu z poziomu stacji płatniczych Jupiter, jak również identyfikacja LPR i zarządzanie dostępem.