Park & Ride Thionville-Metzange

Read more
+


download PDF
+


problem statement

wjazd na parking w Thionville, wyposażony w stacje HUBPółnocny region Mozeli, w pobliżu granicy między Francją a Luksemburgiem, jest miejscem o dużym natężeniu ruchu podróżujących w interesach w obu kierunkach. Zarówno pojazdy prywatne, jak i transport publiczny są odpowiedzialne za zatłoczenie tej strategicznej trasy, co spowodowało obawy związane z jakością życia w regionie, bezpieczeństwem i łatwością podróżowania pracowników przygranicznych, a także stanem infrastruktury w czasie. Aby odciążyć ruch na francuskiej części A31 w kierunku "Luksemburg", na terenie kina Kinépolis w Thionville, w pobliżu stacji linii autobusowych 300 i 301, zorganizowano tymczasowy parking typu "park-and-ride". Sytuacja stała się krytyczna: 468 miejsc parkingowych okazało się niewystarczające, podobnie jak dodanie 150 zatok. Ponieważ miejsce było w pełni zarezerwowane już o 6:40 rano (40 minut wcześniej niż zwykle), użytkownicy znaleźli się w wielkim kłopocie. Aby pomieścić wszystkie pojazdy, konieczne stało się zastosowanie wydajnego i większego rozwiązania.

background

parking relais thionville lokalnyW regionie zdławionym przez transport drogowy, potrzeba dodatkowej infrastruktury i inteligentniejszej integracji z transportem publicznym stała się oczywista.

Idealna lokalizacja dla nowego parkingu została określona w 2019 roku: będzie on położony na dwóch tarasach, oddzielonych od siebie nasypami, aby uwzględnić naturalne ukształtowanie terenu. W celu zapewnienia obsługi wszystkich pojazdów (samochodów, motocykli i rowerów) przy jednoczesnym zapewnieniu najwyższego bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom, dojazd do parkingu i do parkingu rowerowego byłby bardzo wyraźnie oznaczony za pomocą znaków i dedykowanych dróg dojazdowych.

Cały obiekt musiałby również posiadać przyjazną dla użytkownika technologię umożliwiającą zarządzanie abonamentem na lokalną kartę transportową Simplicités. Połączenie JMS, integracji i technologii LPR sprawia, że Parking-Relais w Thionville jest rozwiązaniem prawdziwie intermodalnym.

client requirements

  • Sprawny dostęp dzięki wydzielonym pasom ruchu dla samochodów, motocykli i rowerów
  • Proste prowadzenie do wolnych miejsc parkingowych za pomocą znaków VMS
  • Płynna integracja z kartą transportu publicznego Simplicité, dzięki dedykowanym usługom zewnętrznym JMS
  • Szybki dostęp do bezpiecznego parkingu dla rowerów "local vélos" wyposażonego w czytniki kart abonenckich
  • Szybka pomoc przez interkom
  • Dostęp 24/7 dzięki integracji kart i technologii LPR
  • JMS zwirtualizowany na serwerze gminy aglomeracyjnej Luksemburg
  • Zdalne zarządzanie parkingiem i pomoc 24/7 przez Linkview

results

wyjazd z obiektu "park and ride" w Thionville, ze stacjami pasów postojowych Jupiter przez HUBPierwszym krokiem do odciążenia tej strategicznej trasy był wybór najdogodniejszej lokalizacji dla nowego parkingu Park & Ride (lub parking-relais, P+R).
Natychmiast po tym, lokalna administracja określiła idealnych partnerów technologicznych dla dostępu pojazdów i zarządzania parkingiem. HUB France nawiązał współpracę z LinkView, aby zaoferować gotowe rozwiązanie obejmujące zdalne zarządzanie obiektem poprzez centralę LinkView, które obejmowałoby wydajną technologię identyfikatorów do wpuszczania i wypuszczania pojazdów, solidny sprzęt odporny na wszelkie warunki środowiskowe oraz najnowocześniejszy system zarządzania dostępem zarówno dla pojazdów, jak i rowerów.
Systemy HUB Jupiter odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu łatwego i bezproblemowego dostępu do obu tarasów parkingowych. Jest to zaleta, którą chciałby znaleźć każdy kierowca na ziemi, ale jest ona jeszcze bardziej istotna w przypadku jest jeszcze bardziej odczuwalna w miejscu transportu intermodalnego: nawigacja do właściwego pasa ruchu, strefy parkowania, obszaru zagnieżdżonego, a w końcu do wolnej przestrzeni musi być tak prosta i szybka, jak to tylko możliwe.
Mniej jazdy samochodem w poszukiwaniu miejsca parkingowego ma również pozytywny wpływ na ślad ekologiczny miejsca. Podobnie, użytkownicy rowerów korzystają z bezpiecznej, wydzielonej specjalnie dla nich drogi dostępu do własnego miejsca parkingowego, wyposażonego w czytnik dostępu, który odblokowuje wjazd poprzez podwójne rozpoznanie: koło roweru jest wkładane do specjalnego uchwytu, a karta transportowa jest odczytywana przez kompaktowe urządzenie czytające, znajdujące się na wysokości oczu.
Za pomocą tej samej karty abonamentowej użytkownicy rowerów mogą uzyskać dostęp do zamkniętego parkingu dla swoich przejazdów, a kierowcy mogą zaparkować swój samochód na jednym z tarasów - dla obu kategorii, bezpłatnie.
Tę bezproblemową podróż użytkownika uzupełnia możliwość zarządzania odnawianiem abonamentu z poziomu stacji płatniczych Jupiter, jak również identyfikacja LPR i zarządzanie dostępem.

download PDF
+