LEGOLAND Windsor Resort, UK

Read more
+


download PDF
+


problem statement

wjazd na pas ruchu w Legoland Windsor ResortFirma Merlin Entertainments zainstalowała podstawowy system parkingowy w 2009 roku w kilku swoich parkach w Wielkiej Brytanii. Po 10 latach ogłoszono przetarg na uaktualnienie metody działania za pomocą bardziej zintegrowanego i zaawansowanego technologicznie rozwiązania wykorzystującego czytanie tablic rejestracyjnych (LPR, lub ANPR).

Merlin chciał zapewnić gościom bezproblemowe doświadczenie, a jednocześnie jak najlepiej wykorzystać swoje zasoby parkingowe. Ważne było dla nich, aby obsługa była łatwa, szybka i efektywna, przy jednoczesnym ograniczeniu potencjalnie utraconych przychodów.

Najważniejsza integracja miała być z istniejącym systemem biletowym Merlin - Accesso. Oprogramowanie HUB JMS jest w stanie przetwarzać dane dostępowe i dostarczać analiz dotyczących każdego biletu parkingowego, kiedy został użyty i jak długo trwał. Dane te nie były wcześniej gromadzone, a teraz dostarczają zespołowi Merlina solidnych statystyk dotyczących wzorców zachowań odwiedzających.

 

 

background

W 2020 roku firma HUB Parking Technology ogłosiła globalną umowę ramową z Merlin Entertainments, światowym liderem w dziedzinie rozrywki rodzinnej opartej na lokalizacji. Jako jeden z największych na świecie operatorów atrakcji, tworzą i dostarczają niezapomniane, wciągające doświadczenia marki dla milionów gości.

Do ich parków należą Alton Towers, Thorpe Park, Chessington World of Adventures, Legoland New York Resort i Legoland Windsor. Ruch pojazdów do tych parków zmienia się w ciągu tygodnia i roku, a największy jest w okresie wakacji szkolnych.

Legoland miał wysokie oczekiwania po sukcesie systemu w Thorpe Park: rozwiązanie parkingowe sprawdziło się nadzwyczaj dobrze, aktywa parkingowe poprawiły przepływ ruchu, dając odwiedzającym płynniejsze i bezdotykowe doświadczenie. Rozwiązanie HUB wygenerowało ogromną ilość przychodów, które wcześniej były tracone przy wyjeździe, a operatorzy parku mogli również wykorzystać bardzo szczegółowe dane namacalne z oprogramowania analitycznego.

client requirements

  • Ocena przepływu ruchu, działania i zachowania kierowców przed rozpoczęciem prac budowlanych
  • 2 wjazdy LPR o swobodnym przepływie i 4 wyjazdy z barierami, wyposażone w urządzenia do opuszczania pasa ruchu z LPR i Chip & Pin
  • 1 maszyna wirtualna obsługująca aplikacje HUB, w tym oprogramowanie JMS
  • Niestandardowe raportowanie i zaawansowane możliwości analityczne dzięki JMS
  • Operacje w chmurze z AWS, aby zmniejszyć zużycie energii na miejscu.
  • Kod QR dla wcześniej zarezerwowanych biletów, w przypadku problemów z LPR
  • Zintegrowany system LPR firmy Hikvision
  • Zintegrowany system interkomowy firmy Zenitel
  • Integracja z systemem biletowym Accesso, aby zapewnić analizę każdego biletu parkingowego
  • Integracja Chip & Pin z istniejącym dostawcą usług płatniczych Merlin - Adyen, przy użyciu sprzętu VeriFone UX

results

LPR cameras allow ticketless entryZespół HUB UK przeanalizował istniejącą strukturę parkingu, przepływ ruchu, zachowanie kierowców oraz politykę zarządzania samym parkingiem, aby ocenić najbardziej odpowiednią infrastrukturę z 2 pasami wjazdowymi i 4 pasami wyjazdowymi. Zespół doradzał również w zakresie konfiguracji systemu i praktyk operacyjnych, aby ułatwić obsługę specjalnych typów użytkowników, takich jak autokary, autobusy i taksówki.

Oprócz wyzwań operacyjnych związanych z obiektem, Merlin i Legoland postawiły przed HUB wyzwanie zapewnienia, że doświadczenia użytkowników będą nie tylko płynne, ale również takie same na całym terenie. Oznaczało to, że HUB musiał dostosować specyfikację techniczną, aby uwzględnić układ operacyjny parku, a także zapewnić możliwość korzystania ze wszystkich przepustek rocznych, które przekraczają obiekty: system ma zatem silne połączenia ze wszystkimi bazami danych do ich dostawców zewnętrznych.

System parkingowy składa się z 2 wjazdów LPR o swobodnym przepływie i 4 wyjazdów z barierą, wyposażonych w urządzenia do opuszczania pasa ruchu, kamery LPR oraz Chip & Pin.

Użytkownicy mają do dyspozycji trzy metody dostępu: wstęp na miejscu, rezerwacja online oraz rozwiązanie mobilne na miejscu. Niezależnie od preferencji dotyczących wstępu i płatności, bilet do parku (lub karnet) jest zawsze powiązany z tablicą rejestracyjną odwiedzającego, która jest przechwytywana w momencie, gdy jego pojazd przejeżdża przez pas wejściowy.

Dane dotyczące biletów i płatności są bezpiecznie przesyłane za pośrednictwem łącza API pomiędzy platformą cyfrowego biletowania a bazą danych systemu HUB Parking.

pinpad at Legoland car park pay stationOprócz tego, że system jest w stanie dokonywać transakcji w powyższy sposób, HUB współpracował z Merlinem, aby zapewnić, że wszystkie wstępnie zarezerwowane bilety przechwytują nie tylko tablicę rejestracyjną, ale również generują kod QR dla gościa. Umożliwia to zeskanowanie QR w przypadku problemów z przechwyceniem LPR, dzięki czemu gość może opuścić parking bez problemów i opóźnień.

Zespół Legoland Windsor został w pełni przeszkolony w zakresie systemu, co umożliwiło płynne przejście do nowej technologii. Szkolenie to składało się z wielu poziomów, od podstawowego szkolenia operacyjnego z zakresu obsługi klienta, aż po pełne zarządzanie systemem i analizę.

Oprogramowanie zarządzające JMS firmy HUB pozwala na integrację z różnymi systemami kontroli dostępu i LPR, systemami naprowadzania na parking i telewizją przemysłową, dając operatorom parkingu szeroki wachlarz narzędzi. Integrując się z już istniejącymi systemami zarządzania biznesem, JMS dostarcza również tak szczegółowych informacji, jak ilość energii zużywanej przez pojedynczą żarówkę.

Funkcja raportowania JMS integruje się z innymi narzędziami informacji biznesowej, takimi jak Tableau, Google Analytics, Amazon Analytics i wiele innych. Narzędzia te pozwalają operatorom lepiej profilować aktywa w zrozumieniu takich statystyk jak długość pobytu, przyjazdy, najlepsze wzorce taryfowe i wiele innych: wszystko to prowadzi do lepszych możliwości.

download PDF
+