Baghdad International Airport (BGW)

Read more
+


download PDF
+


problem statement

Z parkingu terminala lotniska w Bagdadzie korzysta wiele różnych grup użytkowników, od stałych użytkowników i pracowników po osoby podróżujące w celach turystycznych. Regularnym gościom parking oferuje kilka taryf parkingowych i karnetów w zależności od długości pobytu (karnety miesięczne, kwartalne itp.). Wszystkie transakcje generowane przez te przepustki są śledzone i raportowane, a następnie klasyfikowane w różnych raportach dla zarządu lotniska.

Stary sprzęt parkingowy FAAC i system zarządzania nim (PMS) wykorzystywał 2 pasy wjazdowe i 1 pas wyjazdowy, przy czym wszystkie te pasy były obsługiwane przez lokalny personel w kioskach znajdujących się na miejscu. System ten borykał się z dużym ruchem na bramce wyjazdowej w godzinach szczytu (koniec dnia pracy i czas przylotu samolotów) i po pewnym czasie personel nie był już w stanie obsłużyć wszystkich wyjazdów kierowców w rozsądnie krótkim czasie: najgorsze kolejki mogły trwać nawet 20 minut.

Kierownictwo uznało, że rozbudowa bramek wyjazdowych i automatyzacja niektórych procesów, w tym raportowania, może przyczynić się do poprawy komfortu pracy użytkowników.

background

Lotnisko w Bagdadzie zostało zbudowane w 1982 roku. Pierwotne plany dotyczące parkingu przewidywały system parkingowy, który odpowiadał ówczesnym potrzebom: zaplanowano rozmieszczenie i ilość urządzeń, ale nie zainstalowano ich od razu.

Z czasem ruch samochodowy wzrósł, a oczekiwania kierowców ewoluowały wraz z postępem w technologii parkingowej.

Pojazdy wjeżdżające na 3000 miejsc parkingowych rozmieszczonych na trzech poziomach przejeżdżały przez dwa pasy wjazdowe, niezależnie od ich statusu - pracowników lotniska, gości czy podróżnych.

Zróżnicowanie grup użytkowników dotyczyło jedynie planów opłat: bezpłatny parking, umowa kwartalna lub miesięczna dla pracowników VS. stawki godzinowe z maksymalną liczbą dni dla podróżnych. Zarządzanie transakcjami wymagało dużego nakładu pracy, a także wydłużonego czasu przejazdu każdego pojazdu przez kiosk wyjazdowy, sprawdzenia i naliczenia prawidłowej opłaty.

client requirements

  • Kompatybilność wsteczna z istniejącymi urządzeniami peryferyjnymi FAAC
  • 9 bramek wyjazdowych przy niewielkim zaangażowaniu siły roboczej, co obniża całkowite koszty operacyjne
  • Wytrzymały sprzęt do pracy w środowisku o dużym natężeniu ruchu
  • Szybka walidacja parkingu
  • Szybka reakcja szlabanu w celu zmniejszenia kolejek na pasie ruchu
  • Wiele profili opłat, w zależności od grupy użytkowników
  • Elastyczny system zarządzania z możliwością skonfigurowania wielu typów raportów
  • Język arabski dla danych wejściowych i graficznego interfejsu użytkownika

results

Zarząd lotniska uznał, że rozbudowa bramek wyjazdowych i automatyzacja niektórych procesów to droga do lepszego zarządzania parkingiem i poprawy komfortu użytkowników.

Zespół HUB Middle East zaprojektował modernizację parkingu, która byłaby kompatybilna z istniejącym wyposażeniem parkingowym FAAC (marka Parqube) i jego systemem zarządzania, poprzez dodanie 12 stacji Jupiter do obiektów parkingowych i modernizację systemu PMS do oprogramowania zarządzającego JMS.

Prace budowlane trwały około 30 dni i obejmowały okablowanie, infrastrukturę sieciową, sieć energetyczną i instalację detektorów pętli. Instalacja sprzętu Jupiter zajęła 7 dni, a instalacja oprogramowania i uruchomienie systemu zakończyły projekt w 5 dni.

JMS modules and functionalitiesSystem JMS wzbogacił zarządzanie parkingami o nowe funkcje i moduły raportowania, umożliwiając pracownikom lotniska tworzenie dostosowanych do potrzeb raportów dotyczących umów parkingowych pracowników i oddzielenie ich od strumienia przychodów z transakcji podróżnych. Stworzenie wiarygodnych typów umów, które dokładniej klasyfikują użytkowników, znacznie uprościło analizę danych przez personel lotniska. Przyjazny dla użytkownika pulpit nawigacyjny JMS i dostępność przez Internet ułatwiają zarządzanie operacjami: pracownicy lotniska mają teraz dostęp do przejrzystych, użytecznych informacji, które mogą być wykorzystywane do podejmowania bieżących decyzji biznesowych i przyszłych strategii.

Zespół HUB Middle East i lokalny partner Integrated Prism wspierali personel lotniska w fazie instalacji, rozwiązywali problemy podczas importu danych z poprzedniego systemu PMS do nowego JMS oraz zapewniali pomoc zarówno zdalną, jak i na miejscu.

Partnerstwo opiera się na solidnych podstawach i będzie się rozwijać, wspierając tak prestiżowych klientów, jak Międzynarodowy Port Lotniczy Bagdad.

 

"Wybraliśmy HUB Parking, aby promować klienta lotniska w Bagdadzie, niezależnie od konkurencji, ze względu na jakość produktów i precyzję wykonania przy użyciu najwyższej jakości i technologii - dodając do tego szerokie wsparcie ze strony zespołu HUB Parking. Wybór HUB pomógł nam, jako integratorowi systemu, zaoszczędzić na kosztach konserwacji i rozwiązywania problemów: po instalacji i uruchomieniu system nie wymaga konserwacji, co pozwala utrzymać koszty na bardzo niskim poziomie."

Fakar Al Obaidi, Dyrektor Generalny Integrated Prism for IT and Security solutions

download PDF
+