Ze słońcem przez cały rok i jednymi z najbardziej niesamowitych miejsc do nurkowania na świecie, Sharm El Sheikh jest jednym z najlepszych miejsc wakacyjnych w Egipcie.
Bliskość miasta do krajów Bliskiego Wschodu i jego wysokiej klasy zakwaterowanie sprawiły, że jest to atrakcyjna lokalizacja dla kilku międzynarodowych konferencji pokojowych, dzięki czemu Szarm el-Szejk zyskał specjalne uznanie UNESCO jako miasto pokoju.
Międzynarodowe lotnisko w Szarm el-Szejk (IATA: SSH) wymagało znacznego odnowienia infrastruktury, aby zwiększyć wydajność tranzytu - zwłaszcza w przypadku prywatnych firm transportowych i autobusów turystycznych - oraz sprostać oczekiwaniom międzynarodowych tłumów. Prace obejmowały terminale pasażerskie, a także infrastrukturę parkingową.
W listopadzie 2019 r. ogłoszono, że część rozbudowy Terminalu 2 została zakończona, zwiększając roczną przepustowość lotniska z 7 do 9 milionów rocznie. Plan ma na celu zwiększenie przepustowości do 20 milionów pasażerów rocznie, ponieważ liczba turystów odwiedzających specjalnie wybudowany kurort rośnie, szczególnie w okresie zimowym.
W 2022 r. zarząd lotniska zwrócił się do Hi Tech Nour, wieloletniego partnera HUB Parking, biorąc pod uwagę jego dziesięcioletnie doświadczenie w projektach parkingowych i renomowane lokalne referencje, w celu zaprojektowania i wdrożenia elastycznego systemu parkingowego obejmującego 5000 nowych miejsc.
Projekt wymagał pełnych możliwości zarządzania, osiągniętych dzięki oprogramowaniu JMS, do monitorowania i zarządzania zamkniętym środowiskiem parkingowym: raportowanie bieżącego stanu i analiza danych operacyjnych to tylko kilka kliknięć, co pozwala na większą wydajność operacyjną i doskonałą obsługę klienta.
Dla kierowców wjazd jest biletowany i w pełni zautomatyzowany, podczas gdy płatność i wyjazd odbywają się za pośrednictwem obsługiwanego przez człowieka punktu kontaktowego. Przejazd pracowników przez pasy jest jeszcze płynniejszy dzięki czytnikom dalekiego zasięgu firmy Nedap, co pozwala uniknąć ryzyka kolejek i usprawnić ruch.
Ogrodzone pasy ruchu zostały specjalnie zaprojektowane, aby ułatwić przejazd większym pojazdom, dzięki dużej przestrzeni na promień łuku, dłuższym ramionom szlabanu (do 5 metrów) firmy FAAC.
Przeczytaj więcej o projekcie HUB i HITECHNOUR TECHNOLOGIES (HTN) w naszym studium przypadku.